Friday, February 13, 2009

Sabahan....

Posted by ronramka

Asmekum cumeeee...aku skarang genap 2 hari kat sabah..hohoh..1st time beb aku dapat pi sabah..dengan terpijaknyer kaki aku yang bersaiz 10 serta berabau busuk nih di lapangan terbang kota kinabalu semalam, termetrai lah dalam buku hidup aku bahawa satu Malaysia telah aku jelajahi dengan jayenye..dengan ini aku nak mengambil kesempatan utk mengucapkan terime kasih kat smidec kerane menghantar aku kat sini haaa..sini haaa..dan terime kasey gak kat diri aku sendri kerane dengan tidak malunye juge aku telah mengangkat tangan dalam meeting dan meng-oferkan diri haku utk pegi sabah...

kohkohkohkohkoh...

aku pgi sini atas sobab kijer..nak kene install lotus notes kat pc2 dak2 cawangan sabah utk menyenangkan dorang proses geran aplication dari SME..tapi sebenanyer pade pendapat aku menyusahkan dak2 kat cawangan nih..ape sebab nye aku tammo citer coz terlampau teknikal dan aku sendri takut terkincit nak menceritekan kesahnyer kat korang2 nih..ekekekek...

kat sabah ni basicly kawasan bandar dier bese jer, tempat2 yang best macam gunung kinabalu, sepilok tu sumer aku tak sempat nak pgi..chessss..sbb aku kat cni 3 ari jer..esok dah nak balik kl..hhmmmmm, takpelah..next time kumpul wit, bole poei lagi ngan ajak memember yg len..

tapi citer yg besh nyer pasal org sabah nih mmg sabar..hahahaha, pagi tadi waktu nak pi opish kat sabah nih, pgi ngn member aku, kamarul, dak opis sabah, housemate die jual nasik lemak kat ader satu pasar cine tuh n jarak pon tak jauh, member aku akan anta 1 or 2 lagi bekas yg penoh ngan nasik lemak, sampai jerk kat area pasar tuh dier benti tengah jalan ngn keter bnyak giler kat blakang n aku tanye, "weh, pejadah ko benti tengah jln ni marul, kete bnyak tu kat blakang"..selamber jer marul jawab, "ko tengok yer, betape baik n bersabar nye org sabah nih"..sambil senyum sinis..kohkohkoh...

aku tepinge dalam keter storm tuh, dier ngan gaye lenggang kangkung masak lemak cili api nye, bukak pintu bakang, amik bekas nasik lemak tadi n kali nih dgn gaye lenggang kangkung masak belachan plak pgi anto kat member dier tuh...tapiii, mmg btol, satu haram hon aku tak dengar!!!! tengok cermin pandang blakang, mmg muke pon tak marah..derang mmg akan just tunggu jerk sampailah si marul kangkung nih masok balik kete n jalan...dalam ati aku, kalau kat KL nih dah lamer aku kene cacian yg memberangsangkan dari dorang2 yg kat blakang tuh..bukan sekali tu je tau berlaku, even maser kat town pon, walau sepalat maner care korang bawak keter, mmg takkan ader hon yg berbunyik..impress btol aku...

lagi satu keajaiban yang ader kat sabah nih,spesis manusie yang menunggang motosikal yang bak kate Allahyarham Tan Sri P.Ramlee tuh. "Jaghang-jaghang"..no masalah MAT REMPIT @ all...MAT REMPIT FREE..aku tanyern marul knaper? selamber dier jawab, bawak moto kat sabah mmg akan dipandang hine oleh awek2 sabahan...hahahahaha, derang rele nek bas mini daripader naik moto korang tau tak!! serious!! sampai tahap mcm tuuuuuuuu..aku tegelak jer denga..so care sebegini patut diketengahkan oleh rakyat mesia utk menghapuskan sama skali mat rempit..ekekekek..ye arr, semue terletak pade tangan gadis2 di semenanjung nih..high taste sket, kalau yg ner bawak motor tendang jer, dush..setel masalah mat rempit!!! ahhahahah...

gambo mmg aku tak sempat nak amik, camera bawak jer lebey, tapi mmg tak der maser nak amik, siap kijer kol 5, kol 6 dah gelap, pejadah ko nak amik kat gelap kan, aku kalau bole nak amik gambo scenery..soo aku tak amik gambo langsung...malam jer lepak makan, nasehat aku kepade lelaki2 bujang di semenanjung, datang lah ke sabah utk mencarik jodoh!!! mmg korang takkan nyesal, aku kat cni cool sbb aku dahder tunang yg tomei n muker pon cam org sabah...so aku tak heran pon tengok muker awek2 kat sabah sbb tunang aku laaaaaaaaaaaggggiii cun..muah muah..ahihihihi...haaaa..to all ujang2, mari mari..

panjang siot post akuuuu..punat lah, punat..anyway, aku enjoy kat sabah nih cumer kesuntukan maser nak pgi jalan2 n carik souvenier utk taulan aku, cubab aku pon duit kong nih.muahahahaha..pade tunangku, org bawak kasih sayang jer lah yee balik kl..moley kannn..huhuhuhu..ok guyzzz...nak tidooo..daaaaaaa

1 comments:

revolutionworks said...

bro, aku duduk 3 1/2 tahun kat sabah XD

mana nak naik motor oii, nak naik bukit, berakit, tak sempat bermotor pon

awek sabah? setiap tahun tak pernah miss tgk unduk ngadau (time pesta kaamatan) pergh cun cun berdarah hidung.. oppss kawan sekolah aku yang cun pun masuk omaakk... *ambik tisu sumbat hidung*

still, aku ramai kawan sekolah kat sabah, tak jumpa pekan Menggatal? ha kat situ la sekolah aku dulu, wakakaka

erk demo Killzone 2? internet slow cam hampas takleh download. Nanti aku download slow2.