Saturday, December 20, 2008

EKSIDEN DEPAN MATEEE!!!!!

Posted by ronramka

Hari ni Tuhan nak tunjuk kat aku yang macam2 bole berlaku dalam sekelip mater...

Pagi tadi, parents aku sampai umah, lebey kurang kol 7.30 pagi..dorang kjot aku sbb dah janji ngan cayang aku nak service keter dier n ajak abah aku skali...dengan mengantuk nye aku mandi kobau :p ...siap mandi sumer, "abah, jom pgi takut lambat plak karang". Stat kete jalan..

Tak sampai sekilo meter dari apartment aku after turun bukit dekat simpang tige sebelom sampai...BANGGGGG BAMMMMMM BUUUMMMMMMMM, aku ngan bapak aku dengo!! wut the hell...huhuhuhu, jalan depan skettt, nahhhhhh koooooo, keter estima ader kat atas warong indonnnn!!!! tebalik mengiring kekenan...bukak tingkap denga minah2 indon menjerit macam histeria.."KERETA TERBANG!!! KERETA TERBANGG!!!" aku pon "ekkkk, keter terbang?"..utk nak lebeh clear, tengok gambo kat bawah tu haaa...haku amik sendri ngan henpon akuu...



Aku ngan abah aku po taknak melepaskan peluang utk tengok eksiden nih...parking tepi jalan, n berlari tros...sbb bende ni FRESH LAGIIII!!! GILER!!! meremang bulu rome aku sampai skarang ni haaa...mat2 indon dah sebok2 dah amik no keter tuh.."babi btol", aku pon terpinge2 dari maner datang keter nih?!!!!

Pehtu akupandang atas, ader flyover highway NKVE...pandang kanan sket, NAMPAK DEVIDER BESI PECAHHH!!!! PERGHHHH, DARI FLY OVER ATAS TU HAAAAAAA!!!!! tengok gambo kat bawah, kalau kecik sangat klik sendri kalo nak tengok gambo beso...



tengok gambo tuh kat belah atas kanan...nampak ader besi yang dah takder...Pehtu aku pon pegi dekat nak tengok..abah aku baru lepas, dier kater driver pale pecah...aku nk pi tengok indon dah besepah nak masok...balok btoll...aku try gak masok celah2, nah koo paler driver tu tekeluar tingkap pecah...isk, menggigil aku waktu tuh...elok aku nak amik gambo, baru aku pasan, btol tepi kpale mayat ader tong gas !!!!! tebukak plak tuu, dgn tak sempat nak snap, beterabur aku lari...huhuhuhu..giler aper, wat nyer meletop tempat tuh, takke bekecai aku ngan indon2 tuh, dah plak aku direcognize sbg mayat indon plak karang..huhuhuhu..

aku pon ckp kat abah aku, " jom arr, kang penoh plak tempat service tu karang"...balik jer dari service, aku tengok dahder ambulance ngan polis, kereter plak dah dibetolkan...n maybe mayat ambulan dah angkut kot..abah aku berbual ngan one of the polis, dier kater mayat tu bangse India, he's a driver baru balik dari KLIA anto bos dier...hmmm, dah ajal dier macam tu...




just baper meter dari tempat tu, ader stesen bas..ramai hambe2 Allah ader kat ctu, kalau la ditakdirkan keter tu terbang kedepan sket...Nauzubillah...N maybe ramai lagi passers by yang kene sapu...Tuhan sayang lagi org2 kat situ..Peh da abes bebual ngan org2 kat ctu aku pon balik...HMMMMM

1 comments:

white purple flower said...

gile lahh..seram nye!
tp kan..jebon jugak u ni.sibuk je siap benti sbb nak tgk dekat2.haha.